Szerda délután a magyar női vízilabda válogatott az első két negyedben még a hétfői sokk hatása alatt állt, azonban a bő ötezer főnyi közönség belehajszolta a lányokat a győzelembe. 10-9 lett a vége a félidei 3-6-ról.
A hétfői mutatott játék tanácstalansága, a juharlevelesek elleni három negyeden át tartó gólcsend és a kiesés valami hasonló sokk a magyar vízilabda életében, mint a labdarúgókéban az Andorra elleni 1-0-as vereség.
Megjegyzendő, összehasonlítva a szóban forgó ellenfelek és válogatottjaink játéktudásbeli különbségé, Kanada vízilabdában sokkal erősebb, mint a miniállam futballban, így a hasonlat kicsit sántít.
A szurkolói lélek – micsoda különbség
Ahhoz, hogy a szurkolók megtöltsék a lelátót, minden szövetség a maga termékének – válogatott – minősége, a szurkolói lojalitás foka és az ehhez rendelt marketing logika mentén próbál eljárni.
Eb-siker ide, vagy oda, egyetlen csúnya zakó is elég volt ahhoz, hogy a labdarúgó válogatott soros vb-meccsére már jelentős árkedvezményre, jegyár visszafizetésre kényszerüljön az MLSZ annak érdekében, hogy a soros vb-selejtezőn, szombat esti főműsoridőben megteljen a Groupama Aréna.
A vízilabda szövetség nem tett semmit, mégis, a nem éppen közönségbarát időpontban, szerda délután háromkor, szakadó esőben kezdődő görögök elleni padlóról való feltápászkodásra több, mint ötezer néző ment ki.
Mit tesznek a szövetségek a szurkolókért?
Ugyan tradíció futballban és pólóban is van dögivel, el kell ismerni, a két sportág reputációja nem ugyanarról a szintről indul. A labdarúgás évtizedes eredménytelensége, a sportági szereplők megnyilvánulásai, a szurkolói kultúra gyakori minősíthetetlensége lejáratta a terméket.
A vízilabda ezzel szemben – ugyan sokkal kisebb nemzetközi ellenállás és piaci potenciál mentén – folyton hozza az eredményeket.
Mindkét sportági szövetség az utóbbi öt-hat évben rengeteget tesz azért, hogy a szurkolókat a válogatott mellé állítsa, vagy éppen ott tartsa. Az MLSZ és a waterpolo.hu (MVLSZ honlapja) is kellő mennyiségű, kifejezetten színvonalas tartalommal, érdekességekkel, cikkekkel, adatokkal szolgálja ki a szurkolókat és a másodközlő médiát.
Amiben azonban a vízilabda mindenkit – értsd, az összes labdajáték szövetséget – kenterbe ver, az a sportági hírek közösségi médián keresztüli terjesztése.
Megkockáztatjuk, a vízilabda szövetség facebook.com/waterpolo.hu oldalán a világbajnokság végére cirka annyi embert ér majd el, mint a többi kiemelt labdajáték, azaz a labdarúgó, a kézilabda, a kosárlabda, a jégkorong és a röplabda szövetség együttvéve.
Azért, mert a termék eredményes, szerethető és nem utolsó sorban a szövetség munkatársai is profin teszik a dolgukat. Csak a példa kedvéért, hogy milyen a vb alatt a közönségkiszolgálás. Egy perccel azt követően, hogy a játékvezető lefújta a magyar-görög meccset, már kint is volt a poszt. Talán ezért is lehetett, hogy eső ide, eső oda, szerda délután egy nagyon nem várt történelmi zakó után is ötezer néző segítette fel a padlóról a vízilabdázó lányokat.